GIBANJE JE ZDRAVJE
serija webinarjev – delavnic

 

Čas je, da bi v še večji meri kot doslej sprejeli obče sprejeto resnico, ki pravi gibanje je vir zdravja in zdravje je vir gibanja. Leta 2012 je bilo približno 40 % prebivalcev Slovenije telesno premalo dejavnih v skladu s priporočili Svetovne zdravstvene organizacije (Zdravstveno statistični letopis 2016, NIJZ). Strokovnjaki navajajo, da igrata pri preprečevanju stresa in odpravljanju njegovih posledic pomembno vlogo telesna aktivnost ter zdrav način prehranjevanja. Ljudje, ki se zdravo prehranjujejo in so telesno aktivni, lažje premagujejo stres in so na splošno bolj zdravi.

Skozi različne delavnice bomo spoznali najbolj ključne komponente GIBANJA KOT ZDRAVJA. Ne dovolimo, da nas okoliščine omejujejo pri doseganju svojega najboljšega JAZ.

Webinarji oz. delavnice so namenjene tako strokovni (inštruktorjem, trenerjem) kot tudi širši javnosti, s skupnim ciljem – prikazati pomen gibanja v vsakdanjem življenju.

Udeležite se lahko posameznih sklopov, ali še bolje: vseh.

 

KAKO SE PRIJAVIM?

Izpolnite prijavni obrazec in v opombo zapišite, na katero delavnico se prijavljate.

Prijava je informativne narave. Po prijavi vas bomo kontaktirali in se dogovorili o podrobnostih.

 

 

 

PROGRAM DELAVNIC
—————————–

PSIHOLOŠKI VPLIV GIBANJA – JANEZ HOMŠAK

Stres in telo. Telesna vadba in vpliv na osebnostne lastnosti, in sicer predvsem na tiste, ki so povezane s psihično oz. emocionalno trdnostjo, odpornostjo proti stresu in soočanjem oz. obvladovanjem stresa ter problemov. Samokontrola. Razpoloženje, anksioznost, samovrednotenje.

 

O PREDAVATELJU
Janez Homšak je ustanovitelj in idejni vodja LiFE BOOK programa.

—————————-

VADBA V ZDRAVJU IN BOLEZNI KJERKOLI IN KADARKOLI – MARKO GERŠAK
Vadba kot preventiva in kurativa. Kako začeti in na kakšen način. Kako prisluhniti svojemu telesu. Kako prilagoditi svoje aktivnosti trenutni situaciji.
Imate občutek, da vam kar naprej nekdo svetuje, da se morate gibati, za zdravje, seveda, a še vedno ne veste, kaj naj naredite, da bo ravno prav? Vsem pač ne odgovarja, da bi tekli, kolesarili ali celo igrali nogomet in podobno. Vseeno, za zdravje morate biti pripravljeni nekaj narediti in se gibati! Gibanje je temeljna preventiva pred kroničnimi boleznimi. Danes so kronične bolezni vzrok za več kot 60 odstotkov smrti. Do leta 2030 naj bi prispevale k 75 odstotkom smrti. Motiv je namreč jasen, s telesno aktivnostjo lahko pomembno vplivamo na preprečevanje kroničnih bolezni, kot so srčno-žilne bolezni, bolezni pljuč, rakaste in sladkorne bolezni in tudi duševne bolezni.
Vsekakor pa je glede na okoliščine kakršnakoli telesna dejavnost boljša od nedejavnosti. Vsak korak je boljši od minute sedenja ali ležanja, naučiti se moramo iskati ravnotežje, ki mora biti sorazmerno razdeljeno med aktivnostjo, počitkom kot tudi prehranjevanjem. S skupnimi močmi bomo tako poiskali recept kako uspešno premagovati psihofizične težave v teh časih in biti ravno prav aktivni.
Cilj je, da iz tega obdobja stopimo močnejši, odpornejši in pripravljeni na nove podvige.

 

O PREDAVATELJU
Marko Geršak je trener fitnesa, skupinskih vadb in pilatesa. Kot mednarodni strokovnjak deluje v vlogi predavatelja, demonstratorja in promotorja FIT načina življenja.
Na krovnem evropskem nivoju organizacije European Register of Exercise Professionals (EREPS), ki predstavlja strokovni kader na področju EU in sveta, je bil izbran za naziv EREPS AMBASADOR.

————————————–

STEPFRESH WORKSHOP – KEITH COLEMAN
Delavnica svežih plesnih idej s specialistom za step skupinsko vadbo z Irske! Plesno-koreografski izziv za vas in vaše vadeče. Novosti, ideje, širjenje obzorij, zabava!
StepFRESH je delavnica, ki ni namenjena samo inštruktorjem fitnesa, ampak VSEM, ki jih zanima step skupinska vadba!
Delavnica bo potekala v angleškem jeziku.

 

O PREDAVATELJU
Keith Coleman je fitnes trener iz Dublina, ki se je povsem predal oz. specializiral za step, ples, aerobiko in aero ples. Njegova pot se je začela leta 2003, ko je prvič šel v fitnes. Najprej je telovadil le za hobi in zdravje, a je kmalu ugotovil, da si želi prav na tem področju ustvariti kariero in pomagati ljudem. Da bi to uresničil, je treniral in se učil. Že leta 2018 je prejel nagrado za mednarodnega fitnes prezenterja leta.

 

—————————–

FIZIČNA AKTIVNOST KOT VSEŽIVLJENJSKA NAVADA – PREHRANSKA DOPOLNILA IN NAPREDEK – ANDREJ HAJNC

Prehranska dopolnila vam pomagajo pri izgubi kilogramov ali bolje rečeno pri izgubi telesne maščobe. K temu pripomore povečanje telesne aktivnosti, hkrati pa za uspešno izgubo kilogramov zahteva od vas temeljito prenovo prehrane. Včasih pa tudi to ni dovolj in se teh zadnjih centimetrov, zadnjih kilogramov, ne moremo in ne moremo znebiti. Športna dopolnila bodo pomagala k lažjemu in hitrejšemu doseganju rezultatov. Seveda pa moramo imeti predhodno dobro urejeno tako prehrano kot tudi redno telesno aktivnost. Torej, če tudi vi opažate, da se je vaš napredek ustavil in ne pomaga več niti štetje kalorij niti urejena prehrana, potem je mogoče čas, da premislite o uporabi prehranskih dopolnil. Ne glede na to, ali si želite postavo zgolj oblikovati, izgubiti kilograme ali pa zmanjšati delež telesne maščobe, lahko ustrezna športna dopolnila pospešijo doseganje želenega cilja.
V vsej poplavi informacij danes si je največja težava odgovoriti: Zakaj? Kaj oz. katero? Kdaj?
Katera športna dopolnila so najprimernejša za ohranitev mišične mase in katera za povečanje, kdaj jih vzeti, kaj lahko pomaga pri krepitvi imunskega sistema, tabletka za hujšanje …?!
Večno aktualna tematika in v sedanjem negotovem času še kako živa, uporabna in potrebna!

 

O PREDAVATELJU
Andrej Hajnc je dolgoletni BODIFIT strokovni sodelavec, ki se je v vseh letih treningov, izobraževanj in izkušenj z najrazličnejšimi strankami (in seveda tudi s sabo) odlično in posebej specializiral na področju športnih dopolnil in prehrane, za katera pravi, da so njegova strast. Ker je zelo kritičen preizkuševalec najrazličnejših izdelkov, ga ni zlahka prepričati v kakovost in predvsem učinkovitost posameznega športnega dopolnila, načina prehrane. Šele, ko zadevo preizkusi, preveri in razišče sam, jo predlaga oz. priporoči naprej svojim strankam, članom, sodelavcem.

—————————–

FUNKCIONALNA “EMOM” VADBA – MARIJA ANDRIJAŠEVIĆ

EMOM. Trening, znan kot “minuta na minuto”. Zabaven in kreativen način umerjanja dela in počitka med treningom. Vsak niz ima vnaprej določeno število ponovitev, zaključi pa se v dani časovni enoti ene minute.
V nizu je vnaprej določeno število ponovitev in se mora končati v dani časovni enoti ene minute. Trening EMOM (every minute on the minute) je odličen za izboljšanje mišične vzdržljivosti in vzdržljivostne moči. Standardni EMOM se izvede z določenim številom ponovitev in pasivnim počitkom do polne minute. Ta način treninga je že dolgo znan pri Crossfitu in drugih funkcionalnih treningih.
Ker klasični rekreativni skupinski trening ne pozna dolgih pasivnih odmorov so namesto pasivnih pavz uvedli aktivne pavze in EMOM podaljšali maks. do 5 min.
Običajno na treningu naredimo 6 do 7 serij (vsak niz = 5 min). Vsak sklop je sestavljen iz 2 vaj, pri čemer se najprej izvajajo vaje za določeno mišično skupino, medtem ko je druga, kot rečeno, splošne narave.
Npr. 16 počepov s kettlebell-om in do konca minute jumping jacki krat 5 je en niz.
Odličen trening za zmanjšanje podkožnega maščevja, zaradi njegove intenzivnosti pa je priporočljivo, da ga izvajamo enkrat na teden.
Seveda v kombinaciji z drugimi vrstami treninga med tednom (treningi moči, raztezanje, pilates, trening vzdržljivosti…)
EMOM je sam po sebi odličen test za rekreativce, saj v enem treningu združuje več komponent in je odličen pokazatelj stopnje treniranosti.

 

O PREDAVATELJU
Marija Andrijašević je diplomirala na Univerzi v Zagrebu (Živilska tehnologija na Biotehniški Fakulteti) in končala dodiplomski študij na Univerzi za šport. Je članica upravnega odbora Fitnes Akademije (Hrvaška), institucije, ki je pristojna za izobraževanje in določanje standardov v fitnes industriji. Je mednarodna fitnes prezenterka, ki nastopa v Sloveniji, Avstriji, na Madžarskem, v Srbiji, Italiji, Španiji, Veliki Britaniji, Grčiji, na Japonskem, v Braziliji in v Mehiki.

Predavanje bo potekalo v hrvaškem jeziku.

———————————

 

NEAKTIVNOST IN HRBTENICA – DR. DEJAN KERNC

Pomembnost zdrave hrbtenice. Vpliv vadbe na hrbtenico (celoten skeletni sistem). Najbolj pogoste težave. Sedenje in neaktivnost.
V sedečem položaju se mišice upogibalke kolka krajšajo in postanejo šibke, hrbtenične mišice se raztegnejo in postanejo šibke, vratne mišice popolnima izgubijo sorazmerje sprednjega in zadnjega dela, prsne mišice se skrajšajo in so še bolj nefunkcionalne. Na podlagi tega med vsakodnevnimi opravili izvajamo kompenzacijo pri gibanju, kar pomeni, da s pomočjo kolka, hrbtenice in ramenskega obroča ustvarimo epicenter sil zlasti v ledvenem delu hrbtenice, zaradi česar imajo ljudje težave predvsem v ledvenem, pa tudi drugih delih hrbtenice.
GIBANJE JE ZDRAVJE – TUDI ZA HRBTENICO!
Do večine poškodb prihaja tekom let ali desetletij. A to ne pomeni, da ne smete več dvigovati bremen ali se prepogibati. Ravno nasprotno! Hrbtenica je ustvarjena za gibanje. Le najti je treba varno mejo in jo z gibanjem ohraniti vitalno in gibljivo čim dlje.

 

O PREDAVATELJU
Dr. Dejan Kernc je doktorski kandidat kineziologije za področje hrbtenice in idejni vodja Re.aktiva. Na BODIFITu sodeluje s strokovnimi prispevki vezanimi na preventivo za ljudi z bolečinami v križu in hrbtenici ter specializirano vadbo hrbtenice s spoznavanjem in razumevanjem osnovnih mišičnih skupin, ki so pomembne za njeno varovanje in ki odločilno vplivajo na kakovost gibanja.

—————————————-

 

MIOFASCIJALNA SPROSTITEV (MYOFASCIAL RELEASE) – GABOR FUZY

Predavanje bo potekalo v angleškem jeziku.

O PREDAVATELJU
Gabor Fuzy je mednarodno priznan mentor MK pilatesa, ustanovitelj mreže Fuzy Pilates Studios na Madžarskem in vodja pilates studia v svojem domačem kraju. Je tudi ustanovitelj programa BRIS (Body Re-Integration System – sistem za reintegracijo telesa, imenovan tudi »čarobni dotik«) in predavatelj tečaja NASM PES (strokovnjak za izvedbo vadb) ter vodja tečaja NASM CES (strokovnjak za korektivne vadbe).

——————————————–

 

KAJ NAJ JEM? – ENERGENTI ZDRAVJA IN GIBANJA – ASIST. DR. URŠKA BUKOVNIK

Osnovna predstavitev metabolnih procesov in vpliv prehranjevalnih režimov na telo.
Predstavitev popularnih diet (LCHF, intermittent fasting, Fasting Mimicking dieta) in njihovih vplivov na telo.
Osnovni koraki načrtovanje vnosa hrane (kalorije in vrste hrane).
Kontrola lakote s prehrano in dopolnili.
Kako najti prehrano zase za zdravo dolgoročno kontrolo telesne teže.
Posebna, dodatno vključena tema: Imunski sistem in občutljivost za okužbe: poudarek na okužbah s COVID-19, gripo in prehladi. Kaj lahko naredimo sami za preventivo.

 

O PREDAVATELJU
Asist. dr. Urška Bukovnik je doktorica znanosti s področja biokemije, predavateljica in vodja raziskovalnih projektov. Po doktorskem študiju v Združenih državah Amerike je tam opravila tudi specializacijo s področja funkcionalne medicine. Je aktivna članica Ameriške akademije za anti-aging medicino.